On March 29th will be released “LP”, a recording project with compositions by Piergiorgio Ratti, performed by the “Antonio Vivaldi” Orchestra conducted by Lorenzo Passerini. The CD will be released by BAM International, with the support of SIAE and MiBAC.

Eight songs for 50 minutes of music in which the listeners will find themselves in a classical musical universe, but not only: the attempt by Piergiorgio Ratti (from Como, born in 1991, a degree in physics) is to satisfy omnivorous palates, with a taste for the assimilation of distant styles and flavours, without however renouncing to the complexity of the western musical tradition.

This album was born exactly from the need to explore the variety of approaches and ideas, and lays the foundation of its constructive principle in exploration par excellence: the theme’s variation.


In uscita il 29 marzo “LP”, inedito progetto discografico con musiche di Piergiorgio Ratti eseguite dall’Orchestra “Antonio Vivaldi” sotto la bacchetta di Lorenzo Passerini. Il CD uscirà per BAM International con il sostegno di SIAE e MiBAC.
Otto brani per 50 minuti di musica in cui l’ascoltatore sarà proiettato in un universo musicale classico ma non solo: il tentativo di Ratti (comasco, classe 1991 e una laurea in fisica) è di soddisfare palati onnivori e con un gusto per l’assimilazione di stili e caratteri distanti, senza però rinunciare alla complessità della tradizione musicale occidentale.

È proprio da questa necessità di esplorare la varietà di approcci e idee nasce l’album, che pone le fondamenta del suo principio costruttivo nell’esplorazione per eccellenza: la variazione sul tema.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *