It will be held in Teatro degli Arcimboldi in Milano the only stop in Northern Italy of “Harry Potter and the Philosopher’s Stone” concert (12th, 13th and 14th May). It’s a real unique experience: an orchestra composed of 84 people will play the famous scores by John Williams synchronously with the pictures, the dialogues and the sound effects of the movie on a mega screen (14 meters wide).
On the previous stops, the first italian one in Rome on december, the tickets of concert have sold out. On June 2nd and 3rd the concert will be in Arena Flegrea in Napoli.

Arriva a Milano per l’unica tappa nel Nord Italia il cineconcerto “Harry Potter e la pietra filosofale”. L’evento si svolgerà al Teatro degli Arcimboldi il 12, 13 e 14 maggio. Si tratta di una esperienza unica che vede suonare in sincrono con le immagini, i dialoghi e gli effetti sonori del film (proiettato su un maxischermo di 14 metri) un’orchestra di 84 elementi che interpreta dal vivo la celebre partitura di John Williams.
Nelle precedenti tappe – a Roma l’esordio italiano a dicembre – è stato registrato il totale sold out anche a livello internazionale. Il 2 e 3 giugno il cineconcerto arriverà all’Arena Flegrea di Napoli.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *