It was held on saturday night at Pont-St-Martin Municipal Auditorium the “Concert for the Women’s Day“. The event was organized by Asnova Orchestra, in collaboration with Consorteria delle Ninfe del Lys and Amnesty International, under the patronage of Municipality of Pont Saint Martin and library Monsignor Giuseppe Capra.
The orchestra was led by Maestro Antonella Bona, currently the head of Italian Army band.
The first song was “8 marzo“, written by Maestro Andrea Morello in honor of Women’s Day. The income of the event was devolved to Associazione Uniendo Raices in Aosta.

Si è svolto sabato sera all’auditorium comunale di Pont-St-Martin il “Concerto per la giornata della donna”. L’evento è stato organizzato da Asnova Orchestra, in collaborazione con la Consorteria della Ninfe del Lys e Amnesty International, con il patrocinio del Comune di Pont Saint Martin e della Biblioteca “Monsignor Giuseppe Capra”. La direzione è stata affidata al Maestro Antonella Bona, attualmente alla guida, con il grado di capitano, della Banda dell’Esercito Italiano.
Il concerto è stato aperto da una marcia dal titolo “8 marzo”, scritta dal Maestro Andrea Morello dedicata alla Giornata della Donna. Il ricavato è stato devoluito all’Associazione Uniendo Raices Onlus di Aosta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *