A concert to honor President Sergio Mattarella, currently in China for an official visit. Rita Marcotulli, composer and jazz musician, will play on Saturday, February 25th, at the Contemporary Art Museum of Chongqing.
The concert for the Italian President has been arranged by “Umbria Jazz” featuring the Italian Embassy in China and the Italian Consulate in Chongqing, city in the center of China with which the show has a very good connection.
The Umbria Festival, scheduled in Terni from the 14th to the 17th of April 2017, arranged a tour in 40 chinese cities achieving a great success with visitors and commentators.
President Mattarella has been staying in China since last Tuesday for very important official visit concerning economics, politics and cultural agreements.
Un concerto in onore del presidente della Repubblica, Sergio Mattarella, impegnato in una importante visita di Stato in Cina. Rita Marcotulli, compositrice e musicista jazz, suonerà sabato 25 febbraio nel Museo d’arte contemporanea di Chongqing.
Il concerto per il Capo dello Stato è organizzato da Umbria Jazz in collaborazione con l’Ambasciata d’Italia e il Consolato di Chongqing, città della zona centromeridionale della Cina con la quale la rassegna ha un particolare legame. Il festival umbro, che quest’anno si tiene a Terni dal 14 al 17 aprile, aveva realizzato un tour che nel 2016 aveva toccato oltre 40 città cinesi ottenendo un grande successo di pubblico e di critica.
Mattarella si trova in Cina da martedì per una visita di Stato di enorme importanza sia sul piano degli accordi economici che dal punto di vista politico e culturale.